27 Kasım 2013 Çarşamba

Puzzle Part 2- Yapım Aşamaları

Artık puzzle seçimini hallettiğimize göre sırada yapım aşamaları var. Puzzle almaya gittiğinizde eminim puzzla halılarını görmüşsünüzdür. Genelde yeşil renkli rulo şeklinde olurlar. Ben bu halıları çok pratik buluyorum çünkü puzzla yapmadığınız zamanlarda nereye koyacağınız dert oluyor. Bu halılardan alırsanız puzzleınızı halıyla birlikte rulo yapıp kaldırabilirsiniz. Fotoğrafta benim puzzleımın altında pembe birşey görüyorsunuz. O gördüğünüz strafor benzeri bir malzeme. Yapı marketlerde bulunuyor. Ben onu kullanmayı tercih ettim, puzzleımı yapmadığım zamanlarda onu da alıp başka bir yere kaldırabiliyorum. Siz de halıya para vermek istemiyorsanız kendi yaratıcı çözümlerinizi kullanabilirsiniz.
Yapım aşamalarına geri dönelim. Fotoğrafta göreceğiniz gibi ilk önce çerçeveyi bitirin. Çerçeve parçalarında bir kenar düzdür, bu şekilde tüm parçaları kutudan ayırıp hızlı bir şekilde çerçeveyi bitirebilirsiniz. Daha sonra kolay kısımlardan başlamanızı tavsiye ederim. Ben buradaki puzzleda kız çocuğuna yöneldim, kutuda beyaz renkler çoğunlukla kızın kıyafetinde olduğu için beyazları ayırdım ve bununla başladım. Daha sonra yüze geçtim. Buradan da sepete yönelmeyi planlıyorum. Siz istediğiniz yerden devam etmeyi seçebilirsiniz. Sanırım mantık anlaşılmıştır. Koyduğunuz parçaların uygun olup olmadığından şüpheye düşerseniz, iki parçayı elinize alıp ters çevirin orada renkler yoktur. Bu sayede parçaların uygunluğunu, boşluk ya da çıkıntıların kalıp kalmadığını kontrol edebilirsiniz. Ama dediğim gibi bu markada böyle dertleriniz pek olmayacak.
Puzzle yaparken herkesin eminim çok kortuğu şey parça kaybetmektir. Eğer başınıza böyle bir olay gelirse üreticiyle irtibata geçebiliyorsunuz, belli bir ücret karşılığında parçanıza kavuşabilirsiniz. Benim başıma da geldi. 1500 parçalık başka bir puzzle yapıyordum ve bir parçam kaybolmuştu. Üretici firmayla irtibata geçmeye üşendiğim için o parçayı kendim yapmaya karar verdim. Yine yağlı boya bir tabloydu, kaybolan parça da karışık renkli bir yerdeydi. Ben de o parçanın şeklinde bir karton kesip, suluboyayla benzer renklere boyadım ve bütün içerisinde tamamen kayboldu. Siz de kaybolan parçanız uygun bir parçaysa bu tür çözümler üretebilirsiniz. 
Şimdi puzzleınızı bitirdiğinizi ve manzara karşısında memnun kaldığınızı, artık duvara asmak istediğinizi varsayalım. Ancak parçalar, puzzleı taşımak istediğinizde dağılacak gibi, ne yapacağınızı bilmiyorsunuz. Bu aşamada hemen puzzle yapıştırıcıları devreye giriyor. Yapıştırmak gerçekten çok kolay. Puzzleın üzerine yapıştırıcının kullanım talimatına göre yapıştırıcıyı sürüyorsunuz. Buradaki mantık; yapıştırıcının parça aralarına girerek parçaları birbirine yapıştırması ve bunu yaparken de yüzeyde herhangi bir kalıntı bırakmamasıdır. Siz de böylece puzzleınızı tek parça olarak istediğiniz yere taşıyabiliyorsunuz. 
Yapıştırma işleminden sonra geriye çerçeveletmek kalıyor. Bu aşamada istediğiniz çerçeveyi seçip puzzleınızı duvarınıza asabilirsiniz. Burada söyleyebileceğim bir ayrıntı var ki bence çok önemli bir ayrıntı. Özellikle büyük bir puzzle yaptıysanız, duvarda asılı olduğunda yansıma yapma ihtimali çok yüksek, yani aldığı güneşe ya da lambanın konumuna göre duvardaki puzzleınızın bir kısmını yansımadan dolayı göremeyebilirsiniz. Bunu önlemek için çerçeve camı olarak parlamayan malzemeleri tercih edebilirsiniz.
Sanırım atladığım bir nokta kalmadı, umarım puzzle severler ve yeni başlayanlar için faydalı olmuştur. Ben de bir an önce resimde görmüş olduğunuz yarım puzzleımı bitirip burada paylaşırım...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder