27 Kasım 2013 Çarşamba

Kırmızı Şarabın Yanına...

Kırmızı şarabı gerçekten çok severim. Eminim benim gibi kırmızı şarap severlerin kendine göre şarabın yanına hazırladıkları favori yiyecekleri de vardır. Ben benimkileri sizinle paylaşmak istedim. Öncelikle peyniri çok sevdiğimi belirtmek isterim, hazırladıklarımın çoğunda peynir bulunuyor. 
Leona kalecik karasının yanındaki  tabakta Ümit marka sütlü yaprak galeta üzerine İzmir tulum peyniri koydum. Gerçekten çok lezzetli oldu, kırmızı üzümle de tatları çok yakıştı. 
Bir ara peynir yapmaya heveslenmiştim ama henüz deneme aşamasına geçemedim. Çok severek aldığım Tütkiye'nin Peyniri adlı kitapta çok hoşuma giden bir fotoğraf vardı. Ben de o fotoğrafı hayata geçirdim. Nasıl yapılacağıyla ilgili bir tarif yoktu, kendi kendime denedim ve bence oldu. Kendi tarifimi sizinle paylaşacağım.Tarifteki ana malzememizden biri ceviz. içi. Ama cevizlerin ikiye bölünmüş olması gerekli. Daha fazla kırılmışsa şekil vermek çok zor oluyor. O yüzden alırken cevizin parçalara bölünmemiş olmasına dikkat edin. Diğer malzememiz ise peynir. Kitaptaki resme baktığımda en uygununun yağlı koyun peyniri olduğuna karar verdim. Çünkü hem lezzetli hem de yumuşak kıvamlı bir peynir. 2 yarım parçalı cevizi birleştirip etrafını da yağlı koyun peynirini hamur haline getirip peynirle kapladım. Hepsi bu kadar. Peynir çok yumuşak olduğu için hemen şekil alıyor. Hem çok lezzetli hem de çok estetik bir meze oldu. 
Son olarak da klasik meyve salatası tarifini vereceğim. İçerisinde ekşi yeşil elma, armut, nektarin, kırmızı erik ve kırmızı üzüm var. Fotoğraftaki gibi sunabilirsiniz. Kırmızı şarapla meyveler de çok uyumlu oluyor. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder