27 Kasım 2013 Çarşamba

Deniz Kestaneleri

Deniz kestanelerine bayılırım. Bir dönem balık çiftliğinde çalışıyordum. İlk defa orada deniz kestanelerinin iç iskeletlerinin ne kadar güzel göründüğünü anladım. Deniz kestaneleri ayrıca çok değerli  protein kaynağı. Türkiye'de çok sık tüketilmese bile yurtdışında bir çok restorantta rastlayabilirsiniz. Henüz ben de yemedim ama ilk fırsatta deneyeceğim.
Denizkestaneleriyle ilgili paylaşmak istediğim konu ise deniz kestanesi iskeleti çıkarma. Bu işlem  için gerekli malzemeler:
  • Deniz kestanesi
  • 1 ölçek çamaşır suyu (Sodyum Hipoklorit)
  • 2 Ölçek su
  • Uygun bir kap 

Bir kabın içerisine deniz kestanelerini doldurun. Sonra 1 ölçek çamaşır suyuyla 2 ölçek suyu karıştırın. Bu karışımı deniz kestanelerinin tamamını örtecek şekilde kaba doldurun. Daha sonra yapmanız gereken tek şey beklemek. Ben bir gece kadar bekliyorum. Ertesi gün bütün kestanelerin dikenleri dökülmüş oluyor. Kestanenin içorganlarını da yıkayarak temizleyin. Geriye sadece dekoratif iç iskeletler kalıyor. Yalnız yıkama sırasında dikkatli olmak gerekli çünkü iskeletleri çok kırılgan. Tamamı kalsiyum karbonattan oluşuyor. Bu verdiğim tarif yerine kestaneleri güneşte uzun bir süre bırakırsanız da aynı sonucu alabilirsiniz. Sahilde gezerken bazen deniz kestanesi iskeletlerini bulabilirsiniz. Bunlar da kendi kendilerine kurumuşlardır. Fotoğraflarda gördükleriniz benim ege sahillerinden  topladıklarım. Yeşil ya da pembe renkli çıkıyorlar, ama ilk başta ne renk olacakları belli olmuyor. İşlem sonunda süpriz oluyor size.  Toplarken ellerinize dikkat edin çünkü dikenlerini elinize batırabilirsiniz. Nazikçe tutarsanız hiçbir şey olmaz. Anlattığım gibi çok kırılgan iskeletleri var ve kendilerini hertürlü tehlikeden uzak tutmaları gerekli, bunu da dikenleriyle sağlıyorlar.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder