9 Şubat 2015 Pazartesi

Zencefilli, Tarçınlı, Karanfilli 14 Şubat Sevgililer Günü Kurabiyeleri

Uzunca bir aradan sonra tekrar yazmaya vakit bulmak çok güzel. Şu sıralar evlilik telaşı içerisindeyim. Geçen cumartesi nişanlandım. Nişanı evimizde yaptık. Herşeyi kendim yapmak istedim. Bu kurabiyeler için de birçok pastahane gezdim. Piyasa şeker hamurlu kurabiyelerden geçilmiyor. Hem yüksek fiyatlı hem de ben gerçekten o kurabiyelerin artık modasının geçtiğini düşünüyorum. Alternatif birşeyler ararken bir arkadaşım kendin evde yapsana dedi. Aslında hiç daha önce yapmadığım için olmaz yapamam demiştim. Derken Sofra Dergisinin Şubat sayısı geldi.14 Şubat yakın olduğu için Sofra Dergisinin bu sayısı tamamen kurabiye ve pastalara ayrılmış. Dergiyi çok beğeniyorum, görüp beğendiğim her tarifi denediğimde istediğim sonucu elde edebiliyorum. Neredeyse 1 yıldır da aboneyim, tavsiye ederim. Şubat sayısında gördüğüm iki tarif  tam da aradığım kurabiyeyi yapmam için bana ilham verdi. Tariflerden biri kurabiyenin nasıl yapılacağını, ikincisi ise kurabiyeye nasıl şekil verip, kurdele takacağımı bana gösterdi. Arge çalışmaları niyetine  kurabiyeyi 3 kez yaptım. İlkinde  tadını görmek için, ikincisinde tadını tutturmak ve kurdele geçirip geçiremeyeceğimi anlamak için, üçüncüsü de nişanım için. İlk denememde tarifi tam uyguladım, şekeri benim zevkime göre daha az, baharatı da daha fazla olabilir diye düşündüm, ve son halini bu şekilde uyguladım. Ben orjinal tarifini burada paylaşacağım, siz de baharatların ve şekerin miktarlarında dilediğiniz gibi değişiklikler yapabilirsiniz.Ben baharatları %50 artırdım, şekeri de göz kararı 50 gr kadar azalttım.
Orijinal Tarifin İçindekiler:
2 yumurta
200 gr oda sıcaklığında tereyağı
1 çay bardağı mısır nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı toz zencefil
1 çay kaşığı karanfil
1 buçuk su bardağı un.
Ben bu tarifde pudra şekeri yerine toz şeker kullandım sonuç güzel oldu. Un miktarı 1 buçuk su bardağından çok daha fazla oldu, normal bir hamur haline gelmesi için çok daha fazla una ihtiyacım oldu. Baştan söyleyeyim hamur çok zor bir hamur, onu yoğurmak çok zordu, ama kıvamına gelince şekil vermek çok kolay oldu. Pişirme derecesi 180 °C ve kurabiyelerin üzeri pembeleşimceye kadar pişiriyorsunuz.
Tarifdeki malzemeleri yalnızca birbiriyle karıştırıyorsunuz, yumurta, şeker ve yağı kendi içinde karıştırdıktan sonra baharatları ve geri kalan malzemeleri karıştırıyorsunuz. Bende toz halinde karanfil-tarçın karışımı vardı, sizde olmayabilir, karanfili havanda dövüp toz haline getirebilirsiniz.
Şimdi de şekil verme ve kurdele geçirme kısmına gelelim. Şekil vermek için büyük sayılabilecek kalp şeklinde metal bir kurabiye kalıbı satın aldım. Dergideki ikinci tarifde kurdele geçirmek için şekil verdikten sonra pipetle delik açabilirsiniz yazıyordu. Dergide yalnızca kurabiyenin kurdeleli halini görebiliyordum. O yüzden Ar-Ge çalışmalarımda kurdele bağlamak için kalp şeklini verdikten sonra pipetle yanyana iki delik açtım. Pipetle delik açma nasıl olacak derken deneyince olduğunu gördüm. Her delik için pipeti hamura sapladığınızda pipetin içindeki boşluğa hamur girerek delik açılmış oluyor. Deneyince çok kolay olduğunu göreceksiniz. Pişince kurdele geçirmeye çalıştım ama olmadı, ben de yorgan iğnesine kurdeleyi geçirip deliklerden öyle geçirdim kurdeleleri. Bazı delikler pişerken küçülebiliyor, onları da iğneyle genişletebilirsiniz. En son kurdeleleri fiyonk şeklinde bağladım, ve kurabiyelerimi hasır bir sepette sundum.Kurdeleleri ince alırsanız daha şık bir görüntü oluyor.  14 Şubat, doğum günleri ya da özel birgün için hem şık hem de farklı bir kurabiye. Değişik kurdelelerle farklı konseptler de yapılabilir, kurdele ararken denizci temalı kurdeleler bile bulmuştum, burada yaratıcılık size kalıyor. Afiyet olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder