22 Aralık 2013 Pazar

Kozalaklardan Yılbaşı İçin Kapı Süsü Yapımı

Bu sene içime yılbaşı sevinci kaçtı. Kırmızı ve yeşil şu sıralar en sevdiğim renklerden. Evdeki malzemelerimle pazar miskinliğine inat kapı süsü yaptım. Evde ne kadar çalı çırpı, kozalak, yeşil ve kırmızı malzeme varsa bir araya getirdim. Evde çalı çırpı ve kozalak ne ariyor diyebilirsiniz, sahilde uzun yürüyüşler sonunda sahile çok güzel çalı çırpılar vurduğunu keşfettim. Aynı boyda olanları ben bir gün bunlarla birşeyler yaparım ki diyerek toplamıştım. Kozalakları da yazın baharda yazlığa geldiğimizde kuzinede yakmak için annemle yürüyüşlerimizde topladıklarımızdan, yine ben bunlardan birşeyler yaparım ki diyerek eve de getirmiştim. Gün bugündür diyerek hepsini kullandım.




İlk önce yılbaşı süsünün tabanını yaptım. Bunun için magazinlerden kullandım, daha kalın, daha güzel malzemeniz varsa daha iyi olabilir. Düzgün yuvarlaları çizmek zor iş. Bunun için ben de mutfak eşyalarından faydalandım. Büyük daireyi pasta servis kabının kapağını kullanarak, içteki daireyi ise kahvaltı tabağını kullanarak çizdim. Pratik oldu.

Daha sonrasında evde yapışkan kaplama kağıdım vardı. Rengi de kırmızı olduğu için taban fonu olarak onu seçtim. Hem kat kat magazinleri de bir seferde arkasını da yapıştırdığım için birleştirmiş oldum. Süslemede de kalp şeklinde kesip kullandım. Kalp için kalip bulamadım, ilkini elimle çizdim, diğerlerini ilkini kalıp olarak kullanarak kestim. Daha sonra kalpleri birleştirerek yonca yaptım.















Renkli simlerim vardı onları da kozalakları kaplamak için kullandım. Önce üzerine fırçayla tutkal sürdüm.Sonra üzerine simleri döktüm. Kuruduktan sonra fazla simini silkeledim.
Çalı çırpıyı da iple bağladım, içine de yeşillik için, lavanta yapraklarını yeşil simle kaplamıştım onlardan koydum.


 Çalı çırpıdan yıldızı başka bir blogdan gördüm. Çok hoşuma gitti. Onun kullandıkları daha uzundu. Bence benimki daha şirin oldu. Önce 5 tane çalı çırpı seçtim. Taslak olarak yıldız şeklini verdim. Buraya kadar herşey güzeldi, ama yapmak çok kolay olmadı. İple sarıldığı zaman dallara açı vermek zorlaştığı için planladığım gibi bir yıldız çıkmadı ortaya. Dalları aradan geçirmek gerektiği için tuzlu olduklarından çok kurulardı o yüzden ilk denememde bir dalım kırıldı. Ama ikinci denemede hallettim. Sarım için de yeşil ve kırmızı makara ipi seçtim.

En son hepsini kırmızı taban üzerine yerleştirdim. 2 tür kozalak vardı elimde dik olarak koyduklarım daha tombullardı, yatay koyduklarım da ince. Ben de bir tombul bir ince kozalak dizdim.Aralara da süslerden koydum. Dışarı çıkmaya üşendiğim için hazır süslerden kullanmadım ama belki biraz daha süslemeye ihtiyacı olabilir. Siz yaparken daha çok süs kullanabilirsiniz. Evde tutkal olduğu için bol tutkalla yapıştırdım. Hala kurumadılar, yarına da tutmazsa silikon kullanacağım.
Kuruduktan sonra kapı süsü olarak kullanacağım. Herkese mutlu yıllar...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder