31 Ocak 2014 Cuma

Ponponlu Atkı ve Bere



Kemeraltında bir gün gezerken ponponlu iplerden gördüm. Her rengi vardı fiyatı da çok uygundu ben de bunlardan 3 yaşındaki  yeğenime atkı bere yapılır ki diyerek 3 adet satın aldım. Yeğenim kız, bana pembeden fenalık geldiği için mavi satın aldım. Atkıda pirinç örgü modeli var.  Berede sayılı eksiltmeler olduğu için model kullanamadım, o yüzden ilk 10 sıra haroşa daha sonrasını düz ördüm. 96 ilmek ile başladım. 96 rakamını özellikle seçtim çünkü 8'e bölünüyor. Berenin tepeden görünümüe bakarsanız 4 tarafından eksilterek ördüm. Gelelim eksiltme şablonuna. Bunun için 96'yı 8'e böldüm 12. Tam olarak 11. ilmekle birlikte 12 ve 13'ü  bir seferde alıp tek ilmek oarak çıkardım. Daha sonra 21 ilmek örüp 22,23 ve 24'ü tek seferde alıp tek ilmek çıkardım. Bu şekilde satırı bitirdim. İkinci satırda eksiltme yapmadım. 3. satırda eksiltme yapılmış ilmeği ortaya alacak şekilde komşu iki ilmeği alıp 3 ilmeği bir seferde çıkardım. Yani ileriki sıralarda saymadan ördüm. Bu şekilde bir sıra eksiltmeli örüp, bir sıra da normal örerek bereyi bitirdim. Berenin büyüklüğünü ipinizin cinsine ve öreceğiniz boyutlara göre ayarlayabilirsiniz. Ama başlangıç sayısı 8'e bölünür bir sayı olmalı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder